Regelmatig kijk en luister ik op youtube naar de soulmuziek uit de jaren ‘70-’80.

Ik ben van 1961 en beleefde mijn soulperiode zo'n beetje vanaf 1977 tot en met 1985. Ging regelmatig uit in Heerenveen (De Muizeval “De Muis” toen op het Burg. Kuperusplein), Sneek (Ludabar en De Lichtboei) en Leeuwarden (Labella en Ode). Samen met mijn vrienden op stap.

Met weemoed denk ik nog wel eens aan die tijd. Een mooie sfeervolle tijd. Gezelligheid, liefde, verdriet…van alles meegemaakt in die tijd.

Luisteren naar de Soulshow van Ferry Maat op donderdagavond en toen begon het weekend voor mij eigenlijk al.

En als een rode draad die dansbare en soms romantische soulmuziek. Het begon bij mij met de TSOP (The sound of Philadelphia), Van Mccoy, Gladys Knight and the Pips, Shalamar, Earth,Wind and Fire, Rose Royce, The Whispers, Mcfadden and Whitehead, Cheryl Lynn, Evelyn Champagne King, A Taste of Honey, Hues Corporation. Lekker dansen en sjanzen op die muziek!

In de discotheken waar ik kwam, leerde ik veel vaste bezoekers kennen. Zowel jongens als meisjes.

Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die dit herkennen en in het bijzonder mensen (discogangers) die toen ook in die discotheken in Heerenveen, Sneek en Leeuwarden uitgingen.

Ik ben ook benieuwd hoe het sommigen vergaan is…

Hoop wat leuke reactie's te horen..