Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Is er vraag naar uptempo soulfeesten?

• Bas

Ben zelf een dj en combineer graag uptempo soulplaten jaren 70 en 80 met moderne house. Inmiddels heb ik zoveel van die uptempo soul dat ik daar makkelijk een uur of vier mee kan mixen. Nu lijkt het mij cool om een avond te organiseren met dit principe van bijvoorbeeld 23.00 tot 03.00 in een kleine discotheek. Maar eerst wil ik wat onderzoek doen of daar uberhaupt wel genoeg interesse in is in zo'n soort feest en verder wil ik graag meer weten over wat nou door het publiek verwacht wordt. Overigens is het puur mixen van platen, geen geklets in de microfoon tussendoor zoals op sommige discofeesten gebeurd, ben ik niet van.

Wat vinden jullie bijvoorbeeld een geschikte toegangsprijs?

Wat verwachten jullie qua aankleding, entourage, etc?

Neemt de interesse af wanneer de uptempo soul met disco wordt gecombineerd?

Of met moderne nieuwe (geremixte) versies van oude soul?

Of andere moderne muziek zoals Jamiroquai, Moloko, etc?

Wat zijn ideale begin en eindtijden? Dag van de week?

Welke stad of regio? Kan bijvoorbeeld zijn dat ergens veel of juist weinig aanbod is.

Als een feest je aanspreekt heb je dan interesse in bijvoorbeeld een t-shirt ervan?

Nog andere ideeën?

Bij voorbaat dank. Artiesten waarvan je bijvoorbeeld van zult horen als zo'n feest er komt zijn: Linda Clifford, Herbie hancock, Temptations, Doobie Brothers, Loleatta Holloway, Curtis Mayfield, Prince, James Brown en meer…

• bert

Beste Bas,

Ik wil een ding vragen, waarom de “'SOUL”" uit de muziek halen door er een housebeat onder te zetten.

Er wordt al zo veel gecoverd.

Het gevoel zit in de muziek,niet in de dreun er bij.

Verder wens ik je veel succes.

• Bas B

Denk dat je m'n bericht niet goed hebt begrepen. Ik verander geen nummers, cover niks. Ik draai nummers die al bestaan maar doe dat alleen op een manier dat nummers ook op elkaar aansluiten qua gevoel en vloeiend op elkaar over gaan, in plaats van ze onwillekeurig achter elkaar plakken en er een beetje vaag tussendoor lallen. Daarbij draai ik niet alleen oude nummers uit de jaren 70 en 80 maar ook van de jaren 90 en van nu, alleen de nummers van nu wel passend qua gevoel, nadruk blijft wel 70-80. Ik weet uit ervaring dat er zeer weinig dj's zijn die dit op deze manier doen. Reden is vaak het ontbreken van een brede muziekselectie en een kritische platenkeuze, maar ook een gebrek aan kunnen, het mixen van verschillende nummers is niet zo makkelijk als het misschien lijkt.

• JvdBerg

Hey Bas,

Ik denk dat wij behoorlijk op één lijn zitten.

Ik heb zelf reeds een soortgelijk feest georganiseerd en ben zelf van mening dat dit concept over een aantal jaren (waarschijnlijk eerder) net zo hot gaat worden als de disco-revival van een aantal jaar geleden.

Bekijk www.discoverme.nl eens.

Op mijn weblog staat ook iets over Discoverme Entertainment http://leesmaarlachmaar.blogse.nl

Stuur een mailtje dan kunnen we verder babbelen over een en ander.

• soulmovement

Leuk initiatief,

Mocht je het aandurven iets dergelijks te organiseren dan willen we je wel wat helpen door een en ander te vermelden op onze agenda. Als we anderzijds kunnen bijstaan laat het dan ook maar even weten.

groeten,

Soulmovement

www.soulmovement.info

• M kARDUX

Hallo,ik ben een vrouw die veel heb gefeest,nu de sound niet meer is waar ik zo graag op dans,ga ik meer en meer verlangen naar de mixen van echte soulmuziek.

of dit nu gecombineerd is met discostijl of house,what ever…,als ik maar lekker kan swingen, en de fibes gedeeld worden met mensen die het party gevoel nog niet kwijt zijn!

Dus als er ergens een feest georganiseerd kan worden,dan weet ik dat de Asta of het Paard van Troje in den Haag een goed begin zal zijn.

Men heeft een prijs van 17,50 tot 25 euro entre best over voor een feest die begint om 22:00 uur tot en met 4:00 uur.

Ik heb veel gesprekken gehad met mensen van 30/40 plus,die net als ik verlangen naar een goed ouderwets funky/soul gevoel en de daarbij uitgesproken outfits!!!!

Ik zou zeggen:Bas ga ervoor en geef mij een seintje,ik neem een flinke clan mee!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes,

Marjan Kardux.

• Bas

Gaat zeker nog gebeuren hoor zo'n feest! Wanneer kan ik alleen nog niet zeggen omdat er het een en ander geregeld moet worden en er op dit moment nog geen budget is. Ik hoop van het voorjaar iets neer te kunnen zetten.

• Jolan

Hey Bas,

Grappig dat ik dit lees.

Ik en drie anderen organiseren aanstaande vrijdag (23 november) een Soul en Motown feest in club 8 te Amsterdam.

Er zullen een aantal DJ's draaien die die de oude soul muziek draaien maar wel op zo'n manier dat het goed dansbaar is. Precies wat jij bedoelt eigenlijk.

De naam van het feest het PARASOUL. De hele aankleding zal hiermee samenhangen. Ondertussen zijn er soul show's die alles nog meer in een feest sfeer moeten trekken.

Misschien is het leuk als je langs komt. Kun je kijken hoe wij dat doen en wellicht kunnen we in de toekomst meer voor elkaar betekenen. We zijn namelijk bezig met een hele sycles van deze feesten. Dit wordt het openingsfeest. Wij hebben gemerkt dat er zeker vraag naar is, kijkend naar de voorverkoop van de kaartjes.

Voor meer informatie kun je kijken op WWW.PARASOULNIGHT.NL

groeten,

Jolan