Ben zelf een dj en combineer graag uptempo soulplaten jaren 70 en 80 met moderne house. Inmiddels heb ik zoveel van die uptempo soul dat ik daar makkelijk een uur of vier mee kan mixen. Nu lijkt het mij cool om een avond te organiseren met dit principe van bijvoorbeeld 23.00 tot 03.00 in een kleine discotheek. Maar eerst wil ik wat onderzoek doen of daar uberhaupt wel genoeg interesse in is in zo'n soort feest en verder wil ik graag meer weten over wat nou door het publiek verwacht wordt. Overigens is het puur mixen van platen, geen geklets in de microfoon tussendoor zoals op sommige discofeesten gebeurd, ben ik niet van.
Wat vinden jullie bijvoorbeeld een geschikte toegangsprijs?
Wat verwachten jullie qua aankleding, entourage, etc?
Neemt de interesse af wanneer de uptempo soul met disco wordt gecombineerd?
Of met moderne nieuwe (geremixte) versies van oude soul?
Of andere moderne muziek zoals Jamiroquai, Moloko, etc?
Wat zijn ideale begin en eindtijden? Dag van de week?
Welke stad of regio? Kan bijvoorbeeld zijn dat ergens veel of juist weinig aanbod is.
Als een feest je aanspreekt heb je dan interesse in bijvoorbeeld een t-shirt ervan?
Nog andere ideeën?
Bij voorbaat dank. Artiesten waarvan je bijvoorbeeld van zult horen als zo'n feest er komt zijn: Linda Clifford, Herbie hancock, Temptations, Doobie Brothers, Loleatta Holloway, Curtis Mayfield, Prince, James Brown en meer…